Ryhmän omistaja voi lisätä ja poistaa jäseniä sähköpostiryhmässä. Mikäli et ole ryhmän omistaja, pyydä omistajaa tekemään haluamasi muutokset. Voit myös itse poistua jäsenenä sähköpostiryhmästä ilman omistajan hyväksyntää, ohjeet löydät täältä: https://gapps.freshdesk.com/solution/articles/200887.



Käyttäjän lisääminen

1. Kirjaudu Google-tiliisi ja avaa ryhmät klikkaamalla oikean ylälaidan ruudukkokuvaketta ja valitsemalla Keskusteluryhmät. 


2. Avaa haluamasi ryhmä ja valitse "Hallinnoi" ryhmän oikeasta ylälaidasta.



3. Valitse vasemmasta valikosta "Lisää jäseniä"

4. Kirjoita lisättävien jäsenten nimet, saateviesti, sekä valitse haluamasi sähköpostitoimitus-asetus. Tämän voi myöhemmin muuttaa "Kaikki jäsenet" -osiosta.



5. Valitse vasemmasta ylälaidasta "Lisää"





Käyttäjän poistaminen

 

1. Kirjaudu Google-tiliisi ja avaa ryhmät klikkaamalla oikean ylälaidan ruudukkokuvaketta ja valitsemalla Keskusteluryhmät. 


2. Avaa haluamasi ryhmä ja valitse "Hallinnoi" ryhmän oikeasta ylälaidasta.


3. Voit tästä näkymästä valita yhden tai useamman käyttäjän. Valitse ylävalikosta "Toiminnot" > "Poista ryhmästä".



4. Vahvista poistaminen.